Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Søg efter:    

 

 

15-01-2018

Konflikthåndtering for chauffører er opdateret i nyt webdesign

 

Nu kan du læse viden fra temasiden om konflikthåndtering for chauffører direkte på din mobil, tablet eller computer. Siden er blevet opdateret til et responsivt webdesign i januar.

Find sitet her

 

 

Konflikthåndtering for chauffører er et mini gratis olinekursus med fokus på reaktionsmønstre og konflikter. Du kan bruge alt fra 5 minutter til 30 minutter på sitet og teste din egne reaktionsmønstre af samtidig med du får feedback.

 

På sitet bliver du sat forskellige konfliktscener, og du skal vælge det svar, du ville give i situationen. Du får feedback på svaret. Der er fokus på om svaret optrapper eller nedtrapper en eventuel konflikt.

 

På onlinekurset kan du lære:

 

  • Hvordan du undgår at optrappe en konflikt.
  • Hvordan du kommunikerer med potentielt vanskellige eller aggressive kunder eller passagerer.
  • Hvornår du skal bruge din autoritet, og hvornår du skal være fleksibel.

 

Du vil blive klogere på din rolle som chauffør og du vil få noget viden om dit ansvar for at undgå konflikter, hvad enten du kører bus eller taxa.

 

Du kan vælge at afprøve konfliktsituationer indenfor forskellige områder:

 

  • Vejvreden (En billist hopper ud af bilen og overfuser dig – hvad gør du?)
  • Betalingen (en ung dreng har en billet der udløb for 5 min siden – hvad gør du?)
  • Ydelsen (Du kørr med en gruppe småfulde mennesker til et firmaarrangement – hvad gør du?)
  • Forsinkelse (Du kommer for sent pga ulykke på motovejen. Kunden er utilfreds – hvad gør du?)
  • Tidspres (En kunde presser dig til at køre hurtogere end du må – han skal nå en flyver .- hvad gør du?)
  • Servicen (Du bliver bedt om at hente og løfte bagage – hvad gør du?)

 

Og så er der en masse materialer tilgængelige.

 

 

Under baggrundsviden finder du:

Konkret viden og materialer om hvordan du håndterer konflikter.

 

Under gode råd finder du:

En samling af gode råd og konkrete tips og tricks om konflikthåndtering fra andre chauffører.

 

Om responsivt design:

Responsive design er en måde at designe hjemmesider på. Hensigten er at hjemmesiden med den hensigt skal kunne ses og bruges på både smartphones, tablets og almindelige desktop computere.

 

Alt på hjemmesiden tilpasser sig automatisk skærmens størrelse, således at tekst, billeder, tabeller, menuer, grafik mm. bliver skalleret enten op eller ned afhængigt den enhed, der bliver læst fra.  

Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros | Fællessekretariatet | H. C. Andersens Boulevard 18 / 1787 København V | Tlf 3377 3377 | E-mail evhj@di.dk