Søg efter:    

Guide til arbejdsgiveren

Hvad gør I, hvis arbejdspladsen bliver ramt af coronasmitte? Og hvordan laver I en beredskabsplan, så I er godt forberedt, inden det sker? På Arbejdstilsynets hjemmeside kan I finde en guide til arbejdsgiveren om, hvordan I forebygger og håndterer smitte med COVID-19.

 

Som arbejdsgiver har du ansvar for at forebygge og håndtere risiko for smitte med COVID-19 på arbejdspladsen. Der er mange opgaver forbundet med COVID-19 på arbejdspladserne og Arbejdstilsynet har derfor sammen med en række organisationer udarbejdet en guide til, hvordan du som arbejdsgiver:

  • Foretager en risikovurdering
  • Udarbejder en beredskabsplan
  • Forebygger smitterisiko
  • Forholder dig, hvis en af dine medarbejdere bliver smittet med COVID-19

Guiden indeholder desuden links og telefonnumre til de relevante myndigheder på området.

Vær opmærksom på, at du skal inddrage medarbejderne i arbejdet med at forebygge og håndtere coronasmitte. Hvis I har en arbejdsmiljøorganisation på arbejdspladsen, skal du inddrage den. Hvis I ikke har en arbejdsmiljøorganisation, skal du inddrage medarbejderne direkte.

 

Læs mere her