Søg efter:    

Konference om luftfart

Kom til konferencen: ”Sammen styrker vi arbejdsmiljøet i dansk luftfart”.

 

 

I samarbejde med BAU transport og engros, NFA og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, inviterer Arbejdsmiljørådet for Luftfart til en konference om arbejdsmiljø- og helbred inden for dansk, civil luftfart:

 

Det sker 16. januar 2019, og der er tilmeldingsfrist til konferencen 30. november 2018.

 

I slutningen af 2017 gennemførte det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA) en

omfattende arbejdsmiljø- og helbredsundersøgelse, inden for dansk civil luftfart. Tilslutningen fra

luftfartsvirksomhederne har været overvældende og har skabt et solidt grundlag for

luftfartsvirksomhedernes videre arbejde med de afdækkede arbejdsmiljøudfordringer inden for

luftfart.

 

Konferencen henvender sig til ledelse og arbejdsmiljørepræsentanter samt andre interesserede

inden for dansk civil luftfart.

 

Program for dagen:

  • Kort præsentation af NFA’s arbejdsmiljø - og helbredsundersøgelse.
  • Introduktion til den færdige digitale database, der indeholder alle besvarelser, som
  • luftfartsvirksomhederne nu får adgang til.
  • Arbejdsmiljørådets highlights på indsatsområder med baggrund i NFA’s undersøgelse.
  • Work Shop 1 og 2; deltagerne arbejder med hypoteser om årsagssammenhænge samt udarbejder handlingsplaner for egne indsatsområder.

 

 

Det er hér I kan få indflydelse”

 

To sessioner, Work Shop 1 og 2, vil være omdrejningspunktet for dagen, hvor Arbejdsmiljørådet,

sammen med professionelle arbejdsmiljørådgivere, vil lede Jer igennem diskussion og behandling

af udvalgte udfordringer som undersøgelsen peger på.

 

  • Fysiske arbejdsvilkår: Støj, kulde-varme og mad ombord
  • Psykiske arbejdsvilkår: Arbejdspres, søvn og work-life balance
  • Samarbejde: Tillid og respekt mellem medarbejdere og ledelse er en afgørende
  • faktor for trivsel.
  • Strategisk arbejdsmiljø: Medarbejderes og arbejdsgivers fælles prioritering af

              arbejdsmiljøarbejdet

 

 

 

“Udfordringer skal løses på det niveau de er skabt og ofte med en kombination af

flere tiltag på flere niveauer i organisationen”. (Kilde: NFA)

 

 

Først på dagen bliver det muligt for Jer, at tilmelde sig et af de 4 udpegede emneområder (se

ovenfor), ud fra personlig interesse og lyst.

 

Senere vil det være muligt, med arbejdsmiljøfaglig vejledning, at sætte sig sammen selskabsvis og på baggrund af formiddagens diskussioner og konklusioner starte arbejdet med udarbejdelsen af egne løsningsforslag og handlingsplaner.

 

Sidst på dagen opsamles hovedresultaterne af Jeres arbejde. Opsamlingen vil samtidig danne grundlag for Arbejdsmiljørådets fortsatte arbejde.

 

 

På dagen er det således muligt både at forholde sig og forpligtige sig til løsningsforslag, at give

input om overvejelser, eller stille yderligere spørgsmål, til specifikke emneområder samt at give

feedback til arbejdsmiljørådets tovholdere.

 

 

 

Fakta om konferencen:

 

Tid og sted: Onsdag den 16. januar 2019 fra kl. 10 – 17 på Scandic Hotel i Hvidovre, Kettevej 4,

2650 Hvidovre.

Tilmelding: Tilmeldingen er gratis og sker på mail: mipi@tbst.dk

Ved tilmelding bedes opgivet navne og tilhørsforhold til virksomhed, organisation m.m.

Tilmeldingsfrist: Senest den 30.november 2018

Øvrigt: Konferencier er Eva Thoft fra ”Team Arbejdsliv” og der vil bl.a. blive serveret frokost.

Transport: Avedøre st. bus 1A mod Hellerup st., Hvidovre st. bus 22 mod Glostrup st., Frihedens st.

bus 200S mod Buddinge, Scandic Hvidovre ligger tæt på Holbæk motorvejen (21) og har fri

parkering.

 

 

BEMÆRK, at ”Først til mølle-princippet” gælder angående tilmelding og det endelige program

eftersendes til deltagerne.