Retningslinjer COVID-19
Det er vigtigt, at der stadig er fokus på håndhygiejne, afstand og retningslinjer.
Her får I nyttige links, så I altid kan holde jer opdateret om retningslinjer i forhold til Covid-19.
Læs mere
|
|
Ny pulje til forbedring af arbejdsmiljøindsatsen
Der er afsat en pulje penge, der skal bruges til virksomhedsnære aktiviteter i de kommende år. Aktiviteterne skal udvikles henover sommeren.
Bau transport og engros modtager gerne idéer til aktiviteter, der kan forbedre arbejdsmiljøet hos jer.
Læs mere
|
Sådan kan ledere øge trivslen under corona
Det nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø har udarbejdet 8 gode råd til lederen, der stadig arbejder hjemmefra.
Læs mere
|
Søg penge til jeres arbejdsmiljøprojekt
Nu gør Arbejdstilsynet det muligt for virksomheder med op til 50 ansatte at søge tilskud til arbejdsmiljøindsatser, der forebygger ulykker eller fysisk og psykisk nedslidning.
Læs mere
|
Idéer: hvordan kan I bruge arbejdsmiljøpuljen?
D. 28. april afholder Arbejdstilsynet et webinar, der giver jer viden og idéer om jeres muligheder.
AT giver eksempler på, hvad den nye arbejdsmiljøpulje kan bruges til og gennemgår ansøgningsprocessen.
Læs mere
|
Fokus ulykker - læssebagsmækken
En læssebagsmæk (lift) forårsager en alvorlig ulykke, hvis den bryder sammen, og godset falder ned over en person, og det er der stor risiko for.
Mange ulykker i transportsektoren sker ved af- og pålæsning.
Læs mere
|
Årshjul april – psykisk arbejdsmiljø
Godt psykisk arbejdsmiljø motiverer og engagerer medarbejderne, forbedrer samarbejde på jobbet og øger ansattes evne til at håndtere forandringer.
Det bidrager til bedre trivsel og mindre sygefravær, hvilket igen kan bidrage positivt til bundlinjen.
Læs mere
|
Arbejdsgiver: Få styr på de vigtigste lovkrav
Arbejdstilsynet har udarbejdet en guide, der gør det nemt for dig at leve op til de to krav, loven stiller til dig, når du har ansat din første medarbejder.
Bau transport og engros har også lavet pjecen: ” Styr på dit arbejdsmiljø”
Læs mere
|
Ny bekendtgørelse om kompetencepåbud
Den 1. april 2021 trådte den nye bekendtgørelse om kompetencepåbud i kraft. Bekendtgørelsen erstatter den tidligere rådgivningsbekendtgørelse.
Med bekendtgørelsen erstattes rådgivningspåbud af et kompetencepåbud, så der i højere grad kan tages højde for arbejdspladsernes forskellige behov for løsninger.
Læs mere
|